Welkom op de site van Kindcentrum De Stern. Op 7 januari 2019 hebben wij onze deuren aan de Xerxesweg 13 in Park 16Hoven geopend. Het Kindcentrum zal in huisvestingsfase 1 onderwijs verzorgen aan groep 1 t/m 6. De naschoolse opvang wordt verzorgd door kinderopvang In de Wolken. In de loop van 2020 zal huisvestingsfase 2 gereed zijn en zullen we uitgroeien tot een volwaardig Kindcentrum voor kinderen van 0 t/m 13 jaar.

Op Kindcentrum De Stern leren kinderen met hart hoofd en handen. Binnen ons onderwijs is er ruimte voor kunst, cultuur, natuur en beweging. De Stern staat voor natuurlijk onderwijs.  Natuurlijk Onderwijs bij basisschool De Stern is eigentijdsonderwijs waar ruimte is om eigen talenten van kinderen te ontwikkelen waar ‘samen met anderen’ de basis vormt en de kinderen van en met elkaar leren. Onderwijs dat kinderen laat leren van en met elkaar. De leerkracht is een leermeester en een coach, die bewust is van zijn eigen voor’leef’functie. Het ontwikkelingsmateriaal biedt de kinderen de kans om zelf te ontdekken en te leren. Het ritme van de seizoenen geeft invulling aan het onderwijs. Wij volgen het jaarritme van de natuur en vieren onze christelijke jaarfeesten. Dit maakt kinderen bewust van het jaarverloop en draagt bij aan verbondenheid.

De tijd die de kinderen bij ons doorbrengen is een acht jaar lange ontdekkingstocht binnen ons onderwijs dat verbreedt en verdiept. Wij doen dit door vakken aan te bieden zoals schilderen, tekenen, toneel en muziek. Maar natuurlijk ook door de kernvakken taal, rekenen en digitale vaardigheden te leren, te doen en te beleven.
We bakken brood en eten groenten en fruit uit onze eigen moestuin. We spelen in de natuur en leren van de natuur.

Bent u nieuwsgierig geworden? Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met Sandra Nederlof, directeur van Kindcentrum De Stern.
Mail naar info@kc-destern.nl of per telefoon op 010 – 790 11 61

Met veel trots presenteren we onze nieuwe naam: SARO!

Vanaf 1 januari 2024 bundelen Kind en Onderwijs Rotterdam en LMC Voortgezet Onderwijs hun krachten onder deze krachtige en herkenbare naam. Samen gaan we verder als één organisatie en werken we:

Op weg naar eerste advent

‘Donker wordt de aarde duister overal, maar ons hart beware, het licht dat komen zal’ Op weg naar eerste advent hebben de kinderen van groep 5 en 6 in drie lessen het licht van de kaars ‘aangestoken’

Groep 1

Groep 2